מתוך הבלוג

שישה יתרונות בריאותיים מפתיעים של הכנת פאזלים

שישה יתרונות בריאותיים מפתיעים של הכנת פאזלים

פאזלים נחשבים לעתים קרובות ל”צעצועים” וכמובן שהם מהנים מאוד. אבל הם גם מספקים מגוון יתרונות בריאותיים!

מעזרה להירגע עם כמעט מדיטציה, לשיפור מהירות עיבוד המוח שלך, ועד אפילו מניעת מחלות קשות בשלב מאוחר יותר בחיים, לפאזלים יש הרבה מה להציע. בדוק את שש הדרכים האלה שבהן אהבתך לפאזלים יכולה לעזור לשפר את הבריאות שלך.

מיינדפולנס והפגת מתחים

פאזלים דורשים רמת מחשבה, מיקוד וסבלנות שחייבים לאתגר את המוח. התרכזות בזמן שאתה ממיין חלקים או בוהה בתמונה במשך פרקי זמן ארוכים היא מדיטטיבית ומספקת כאחד. כשאנחנו מחברים שני חלקי פאזל ביחד (אתם מכירים את ההרגשה המקסימה הזו!), המוח שלנו משחרר דופמין, שמשפיע לטובה על מצב הרוח, הזיכרון והמוטיבציה שלנו.

זמן הרחק ממסכים

כולנו יודעים שיותר מדי זמן מול המסכים שלנו מזיק לבריאות שלנו במספר דרכים. זמן מסך משפיע על המשקל שלך, על דפוסי השינה, על בריאות העיניים והמוח, ואפילו על ההתפתחות הקוגניטיבית. אז ככל שפחות זמן לבהות במסכים שלך – בין אם זה הטלפון שלך, או כל מה שאתה קורא בו את הבלוג הזה – כן ייטב. פאזלים הם לא רק אלטרנטיבה נחמדה לאינסטגרם – הם למעשה נותנים לך זמן להירגע!

שיפור בזיכרון לטווח קצר

בזמן שאתה סורק דרך חלקי פאזל כדי למצוא את גוון הצבע המדויק שאתה צריך, עם הצורה הספציפית של החור שאתה מחפש למלא, אתה צריך לשמור את הפרטים בזיכרון לטווח הקצר שלך.

מיומנויות אלו מחזקות את הקשרים בין תאי המוח ועוזרות ליצור תאי מוח חדשים, מה שהופך את עיבוד המחשבות שלך למהיר יותר. חיזוק הזיכרון לטווח קצר עוזר בדברים החשובים ביותר בחיי היומיום, כמו למצוא היכן החנית את המכונית או… על מה דיברנו?

מיומנות טובה יותר

מחקר מאוניברסיטת פרינסטון מאשר שפאזלים יכולים לשפר מיומנויות מוטוריות כמו מיומנות. כשאתה בוחר חתיכות קטנות, הופכים אותן ומתאים אותן למקומות קטנים, זה מפעיל את כל השרירים הקטנים האלה באצבעות ובעיניים.

מכיוון שפאזלים מגיעים בכל מיני צורות שונות, עם חלקים בגדלים שונים ומספר חלקים שונים, הם יכולים לשמש אפילו בפיזיותרפיה, התאוששות ובאימון מיומנות יומיומית. התחל עם פאזלים קטנים יותר או יותר קלים ובסופו של דבר תוכל להתקדם לפאזלים קשים של 1000 חלקים כמו אלה.

סיכון מופחת לדמנציה ואלצהיימר

זה נשמע כמו טענה מסוג clickbait-y, אבל המחקר הזה מ- Frontiers in Aging Neuroscience מסביר שעיסוק במוח שלך בפעילויות כמו פאזלים יכול להפחית את הסיכון לפתח דמנציה ואלצהיימר.

פאזלים הם פעילויות נהדרות לפתרון בעיות התומכות בצמיחת תאי עצב חדשים ויכולות להפחית את כמות הנזק לתאי המוח המתרחש בחולי אלצהיימר. בפעם הבאה שאתה מודאג שאתה מבלה יותר מדי זמן בתמיהה, תחשוב על כוח המניעה של הפאזל הצנוע!

חיזוק יכולת קוגניטיבית

פאזלים, לא משנה כמה חתיכות, מאתגרים את התהליכים האינטלקטואליים שלך. אתה מפעיל את דעתך בזמן שאתה לומד את התמונה ואת פרטיה. כאשר אתה מזהה צורות, צבעים ודפוסים, ומעבד אותם כחלק מהתמונה הרחבה יותר, כישורי פתרון הבעיות שלך נבדקים.

במחקר שנערך על ידי המרכז הלאומי למידע ביוטכנולוגיה, חידות גם עובדות על כישורי הראייה-מרחבית שלך כשאתה עובד על החלקים השונים, מבין מה הם ואיך הם משתלבים בשאר הפאזל. מיומנויות חזותיות-מרחביות אלו יכולות להיות עזרה גדולה בדברים כמו נהיגה, אריזה וניווט.

השראה לסוציאליזציה

רבים מאיתנו אוהבים תמיהות כפעילות סולו, אבל התמודדות עם חידה עם מישהו אחר יכולה גם לתת לרווחה הכללית שלך קצת להרים אותי! עבודה משותפת להשלמת מטרה מקדמת עבודת צוות ומונעת בדידות. ומחקרים הראו שחברתיות ויצירת קשרים עם אחרים חיוניים לבריאותכם.

איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מצא שחוסר קשרים עם אחרים עלול להזיק לבריאותך יותר מהשמנה. אז אולי בפעם הבאה שתרצו להתלבט לבד, במקום זאת תזמינו כמה חברים!

אז, לעולם אל תדאג לבזבז יותר מדי זמן בתמיהה שוב! רשמית זה טוב בשבילך! למה לא לתפוס פאזל חדש עם החברים שלך ולהתלבט מיד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *