מתוך הבלוג

על ילדים פאזלים ומה שביניהם

על פאזלים וילדים

הסיפוק בהצבת החלק האחרון בפאזל הוא נצחי. מילדים שמתחילים עם הפאזלים הראשונים שלהם ועד מבוגרים שעובדים על הפרויקט האחרון שלהם בן 1,000 חלקים, פאזלים הם משהו שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנו. אבל האם ידעת, בזמן שילדים משחקים עם פאזלים, יש מגוון מיומנויות שהם מפתחים – בין אם הם מודעים לכך או לא!

למשחק עם פאזלים יש השפעות משמעותיות על הכישורים הגופניים של הילד, לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות באמצעות תיאום של שרירים קטנים. ילדים שפיתחו מיומנויות מוטוריות עדינות נוטים למצוא שקל יותר לכתוב, לצייר וללמוד לנגן בכלים. באמצעות אחיזה של חלקים והתאמת חלקי פאזל יחד, ילדים גם משפרים את המודעות המרחבית שלהם ואת תיאום עין-יד. זוהי היכולת לתאם את מה שהעיניים רואות עם מה שהידיים עושות ומה שתמונות המוח, והיא יכולה להיות מועילה במספר מצבים כמו ספורט.

יש גם המון יתרונות קוגניטיביים שיכולים להיות למשחק עם פאזלים לילדים. אחד מאלה הוא שהוא מאפשר לילדים לפתח את כישורי החשיבה וקבלת ההחלטות שלהם, שניהם בעלי ערך לאורך חייהם. השימוש בחידות גם עוזר לילדים להיות בטוחים יותר ונחושים יותר על ידי ראיית ההתמדה שלהם משתלמת, מה שמעניק להם תחושת הישג ברגע שהפאזל הושלם. הם מעודדים ילדים להשתמש בכישורי החשיבה שלהם על ידי שקלול איזו חלק לשים היכן וחשבו באיזה חלק להשתמש ליד כדי לעזור להם להתקרב צעד אחד יותר להשלמת הפאזל שלהם!

משחק בפאזלים מסייע גם ברכישת ידע באמצעות למידה תת-הכרתית. חידות בנושאים מאפשרות להורים לבחור איזו חידה תועיל ביותר לילדם בתחומים שונים להתפתחות. זה עשוי להיות לימוד צורות, צבעים, אותיות או מספרים שיכולים להיות מועילים לקראת בית הספר. מחקרים הראו שחווית למידה מעשית ומשעשעת לא רק בונה עניין בנושא, אלא גם מובילה להתנסויות של ילד בגיל הגן בלמידה כחוויות חיוביות ומלאות שמחה, שאותן הם ירצו להמשיך בשנים הבאות, תוך הדגשת החשיבות של למידה באמצעות משחק לילדים צעירים.

חידות לא רק מעודדות למידה עצמאית וקבלת החלטות, אלא גם יכולות לשמש לקידום אינטראקציה חברתית. הורים או מורה עשויים להשתמש בחידות כמוקד לדיון, או כאמצעי לעודד ילדים לשאול שאלות או להשתמש בכישורי ההתבוננות שלהם. עם חידות חפש ומצא שלנו, ילדים משלימים את שתי הפאזלים ואז משתמשים בהם כדי ללמוד על נושאים מסוימים, בין אם זה צבע, צורה או מספר, ולדון בהם.

בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר הוא הכיף הכרוך במשחק עם פאזלים! ילדים נהנים ללמוד הכי הרבה כשהם נהנים, ומשחק עם חידות מרתקות הוא רק דוגמה אחת ל’למידה עשויה בכיף’!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *