מתוך הבלוג

איך לפתור פאזל במהירות

איך לפתור פאזל במהירות

בין אם אתה מתיישב על פאזל של 300 או 2,000 חלקים, האסטרטגיות הללו יעזרו לך להשלים אותו במהירות.

טיפים לפתרון פאזלים ממומחים

לשבת להתחיל לעבוד על פאזל היא חוויה מרגשת אך מרתיעה. אלפונסו אלוורז-אוסוריו, נשיא הפדרציה העולמית לפאזלים ותמי מקלאוד, פותרת חידות תחרותית, חולקות את הטיפים שלהן לפתרון חידות במהירות, אסטרטגיות מומחים להשלמת פאזלים בכל הגדלים, השיטות הטובות ביותר להתחיל עם התחביב של תמיהות, ופרטים נוספים על האופן שבו אלופי פאזל עובדים על הפאזלים שלהם. זה מה שקורה למוח שלך כשאתה עושה פאזל.

האתגרים של פתרון פאזלים במהירות


“הקושי של פאזל – והזמן שייקח להרכיב אותו – עומד ביחס ישר למספר החלקים”, אומר אלוורז-אוסוריו. בנוסף, ישנם שני גורמים המסבירים את הקושי של פאזל, אומר אלוורז-אוסוריו. ראשית, לדבריו היא “המורפולוגיה של החלקים, שתלויה ביצרן ובתבנית שבה נעשה שימוש (ככל שמבדילים בין חלקים מסוימים מאחרים, כך קל יותר)”, ושנית היא “הניגודיות של תמונת הפאזל (ככל שתגדל בניגוד לכך, ככל שמגוון הצבעים והקוים מוגדרים יותר, כך ההרכבה קלה ומהירה יותר). ראה אם ​​אתה יכול לפתור 25 מהחידות הקשות ביותר אי פעם.

המשטח הנכון

איפה אתה עושה פאזלים חשוב כמעט כמו איך אתה עושה אחד. “בתחרויות רשמיות, נעשה שימוש בוויניל-פלסטיק כך שהחתיכות נעות במהירות על פני השטח”, אומר אלוורז-אוסוריו. המחצלות משמשות בדרך כלל בלבן, “כדי לשקף את אור החלל – תאורה היא גורם חשוב מאוד.” כשאתה עושה פאזל בבית, תרצה מקום ייעודי, כמו שולחן קלפים מתקפל, כדי שתוכל לפרוס את החלקים שלך וכך הם לא ילכו לאיבוד. אם אין לך מקום, מחצלות פאזל מועילות מכיוון שאתה יכול בקלות לגלגל פאזל שנמצא בתהליך לאחסון כאשר אתה צריך להחזיר את חדר האוכל או שולחן הקפה שלך.

אסטרטגיות שונות עבור פאזלים שונים

בהתנסות האישית שלה בפתרון חידות, “פאזל של 500 חלקים הוא קטן מספיק כדי להיות פרוס לחלוטין על שולחן כך שניתן יהיה לצפות בכל החלקים בו זמנית”, משתפת מקלאוד. “זה מקל על פשוט לבחור חלקים להרכבה, ללא מיון; בדרך כלל, כל יצירה מכילה מספיק פרטים כדי לזהות אותה באופן ייחודי.” עם זאת, חידות גדולות יותר הן סיפור אחר. עם פאזל של 2,000 חלקים או יותר, “כל חלק מכיל חלק קטן בהרבה מהתמונה המלאה, כך שזה מהיר יותר למיין לקבוצות כלליות”, היא אומרת.

קצוות קודם?

אסטרטגיה פופולרית היא להרכיב תחילה את קצוות הפאזל מכיוון שעם קצה אחד ישר, קל יותר לזהות ולהרכיב את החלקים. “אין אסטרטגיה אחת שתעבוד עבור 100 אחוז מהפאזלים, אבל ברוב המקרים, הכי קל להתחיל עם הקצה”, אומר מקלאוד. “זה לא חל על פאזלים לא מלבניים וחלק מהפאזלים שבהם חלקי הקצה נחתכים לסירוגין, אבל בדרך כלל, כדי לפתור חידה במהירות, המיון הוא המפתח.” 59 משחקי המוח האלה יבטיחו את כוח המוח שלך.

חיתוך פינות

מכיוון שיש רק ארבעה מהם, מקלאוד לא מבלה זמן בחיפוש אחר חלקים פינתיים. “תצטרך להשקיע זמן רב בסינון כל החלקים רק כדי למצוא אותם”, היא אומרת. “במקום זאת, התחל על ידי משיכת הקצוות, ואז כשיש לך את רובם, התחל להרכיב אותם.” היא אומרת שאתה לא צריך לחשוב שאתה צריך למצוא כל חלק קצה בודד, כי גם זה יבזבז זמן. “חלקי הקצה הבודדים שתפספסו יופיעו באופן טבעי לאחר שייקחו חלקים אחרים.”

מיון חכם

“ככל שהפאזל גדול יותר, כך אתה צריך להקדיש יותר זמן למיון החלקים”, אומר אלוורז-אוסוריו. “חלקו את הפאזל לפי אזורים, מזוהים בדרך כלל לפי צבעים, אם כי לפעמים זה יכול להיות גם לפי טקסטורות.” לדוגמה, בפאזל על הטבע, “הפרד אזור של עצים מדשא – שניהם יכולים להיות באותו צבע אבל המרקמים שונים לחלוטין.” אולי אתה מרגל בריטי אם תוכל להשלים את הפאזל הזה.

מיקום מושלם

לאחר מיון החלקים, הגיע הזמן להתחיל למקם אותם. אם הפאזל שלך הוא של ציור, ציור או קולאז’ המכילים הרבה פרטים או שיש לו מילים, זה מקל על הנחת חלקים, מציין מקלאוד. מצד שני, “לתמונות ולנופים יש בדרך כלל כתמים גדולים של מרקמים דומים שיכולים להוות אבן נגף למתחילים”, היא אומרת.

קח הפסקה

אל תצפה להשלים את הפאזל שלך אחר הצהריים. “עבדתי על פאזלים עם יותר מ-4,000 חלקים שלוקח להם יותר מ-60 שעות להשלים, אז אני בהחלט לא יכול לסיים אותם בישיבה אחת!” מקלאוד משתף. וכן, עיניים רעננות יכולות לעזור, במיוחד אם אתה עייף. אולי כדאי גם להשקיע בזכוכית מגדלת מוארת. תרגל את 15 ההרגלים האלה עד גיל 50 כדי להציל את המוח שלך בגיל 80.

סבלנות

“העבודה על חידות עוזרת לך לפתח את תיאום עין-יד שלך, את חדות הראייה, זיהוי הצבע והצורה שלך, ואת הסבלנות שלך”, אומרת מקלאוד. זוהי גם פעילות מדיטטיבית מאוד, היא אומרת, “המוח שלך יכול לנדוד בזמן שהידיים והעיניים שלך נמצאות מעורב בהרכבה ובנוסף אתה מקבל מכה של דופמין בכל פעם שאתה מתאים ליצירה, כך שזה הופך לסשן ארוך של רגשות מספקים.” עכשיו, ראה אם ​​אתה יכול לפתור את מגניבות המוח האלה שעלולים להשאיר אותך מבולבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *